პროდუქტები, რომლებიც ცხიმებს წვავს

 ჯგუფში შედის პროდუქტები, რომლებიც მნიშვნელოვანია არამხოლოდ დაბალი ენერგეტიკული ღირებულებებით, არამედ ცხიმების დაწვის მაღალი უნარით.

ყველაზე ცნობილი “ქილერებია” ანანასი და ავოკადო. ანანასი შეიცავს ფერმენტ ბრომელაინს, რომელიც მრავალი გასახდომი პრეპარატის შემადგენლობაში შედის. ავოკადო თავისთავად ცხიმიანი ხილია. მისი ცხიმი კი განსაკუთრებული სრულფასოვანი ცხიმჟავაა, რომელიც ნივთიერებათა ცვლის პროცესებისათვის აუცილებელია.

ავოკადოს ნაყოფი ხელს უწყობს სისხლში შაქრის მომატებას, მაგრამ ამავდროულად ინსულინის დონეს აქვეითებს და მავნე ტკბილეულის მიმართ მოთხოვნილებას თრგუნავს.

ცხიმების დაგროვების შემაფერხებლად ითვლება პარკოსნები: ბარდა და სოია. ისინი შეიცავენ საპონინებს, რომლებიც მანამ ატყვევებს ქოლესტერინის მოლეკულებს, სანამ ისინი ნაწლავებიდან სისხლის მიმოქცევაში მოხვდება. ვაშლსა და სტაფილოში შემავალი პექტინი საკვებ მასას ასქელებს და ნაწლავებისკენ უბიძგებს. ამავდროულად სტიმულს აძლევს საჭმლის მონელების პროცესს და ცხიმების ცხიმის უჯრედებად გარდაქმნას ხელს უშლის.

თაკუსიასგან

This entry was posted in სხვადასხვა and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s